8 Rahsia Kecantikan Korea yang Menakjubkan Untuk Kulit Glowing



Wanita Korea dicemburui di seluruh dunia untuk kulit mereka yang sempurna. Dan, sekarang anda boleh mendapatkan mengintip ke dalam rutin kecantikan mereka dan memastikan bahawa anda kelihatan sangat menakjubkan pada hari perkahwinan anda. Berikut adalah rahsia kecantikan yang mudah namun sangat berkesan bahawa setiap wanita mesti mencuri. Cuba mereka dan lihat setiap hari bercahaya setiap hari, setiap hari.

1. Rutin 4-2-4.
Wanita Korea mengikuti teknik 4-2-4 di mana anda perlu membersihkan wajah anda dengan minyak pembersihan selama empat minit, kemudian dengan mencuci muka berbuih selama kira-kira dua minit dan akhirnya anda perlu bilas dengan air suam pertama dan air sejuk kemudian selama kira-kira empat minit. Teknik ini bukan sahaja membersihkan wajah anda tetapi juga menutup semua liang terbuka.

2. Pelembap.
Wanita di Korea tidak menampar pelembap seperti yang kita lakukan. Mereka mengambilnya di hujung jari mereka dan sapukannya selama beberapa saat untuk memanaskannya. Mereka kemudiannya menerapkannya di atas muka mereka dengan arah ke bawah.

3. Facemask.
Produk kecantikan Korea sering menggunakan serbuk kepompong sutera untuk pemutihan kulit. Walaupun, bahan eksotik ini mungkin tidak tersedia, anda boleh menggantikannya dengan topeng buatan sendiri. Hanya campurkan telur putih dan madu dan sapukan pada wajah anda sekali seminggu.

4. Krim leher.
Apakah kegunaan wajah berseri ketika anda mempunyai leher hodoh? Kulit pada leher adalah sensitif seperti kulit pada wajah anda. Itulah sebabnya; ia perlu dipelihara dengan krim leher setiap hari. Walau bagaimanapun, wanita Korea telah melangkah lebih jauh. Bukan sahaja mereka menggunakan krim di leher mereka, mereka menerapkannya sehingga ke dekorasi mereka.

5. Latih otot muka anda.
Para wanita di Korea menyanyikan 'Ma Me Mi Mo Mu' sepuluh kali sehari untuk menjalankan otot pipi mereka. Mereka juga meregangkan otot muka dan mengambil nafas panjang untuk memastikan bahawa kulit mereka tidak mula mengalir pada hari mereka bertukar menjadi 40.

6. Pelembap siang dan malam.
Kulit anda mempunyai keperluan yang berbeza sepanjang hari. Pada waktu pagi dan petang, ia memerlukan perlindungan dari matahari tetapi pada waktu malam ditetapkan, ia perlu dipelihara dan ditambah dengan minyak penting. Itulah sebabnya; mereka melabur dalam pelembap siang dan malam yang berasingan.

7. Penghidratan, pemakanan yang sihat dan tidur kecantikan.
Rahsia kecantikan yang diyakini oleh seluruh dunia adalah minum banyak air dan makan makanan yang sihat. Orang Korea cenderung untuk makan makanan yang mempunyai kandungan natrium yang rendah kerana ia membantu mengekalkan paras air di dalam badan mereka. Mereka juga minum segelas air setiap kali mereka bangun dari tempat duduk mereka dan memerah muka mereka dengan air sejuk. Juga, mereka tidak pernah berkompromi dengan tidur kecantikan mereka!

8. Ketik untuk nada.
Orang Korea mengetuk toner mereka dengan jari-jari mereka ke kulit mereka kerana mereka percaya bahawa ini memudahkan penyerapan yang lebih baik.

Comments

Popular posts from this blog

8 Makanan untuk Kulit Glowing

7 Makanan Tinggi Tinggi dalam Asid Folik dan Folat